Лазерно вагинално подмладяване (LVR) - Рискове и Ползи

Съдържание:

1. Преглед
    1. Какво е вагинално подмладяване?
    2. Защо хората получават вагинално подмладяване?
    3. Какви са различните видове вагинално подмладяване?
      1. Хирургични методи за вагинално подмладяване
      2. Нехирургични методи за вагинално подмладяване
  2. Подробности за процедурата
    1. Как правят хирургично вагинално подмладяване?
    2. Как се прави лазерно вагинално подмладяване?
  3. Рискове/ползи
    1. Какви са ползите от вагиналното подмладяване?
    2. Има ли усложнения, свързани с вагиналното подмладяване?
  4. Възстановяване
    1. Работи ли вагиналното подмладяване?
    2. Колко време трябва да чакам да правя секс след вагинално подмладяване?
    3. Колко време продължава вагиналното подмладяване?
  5. Кога да се обадите на лекаря
    1. Кога трябва да посетя моя доставчик на здравни услуги?
  6. допълнителни детайли
    1. Моята застраховка покрива ли вагиналното подмладяване?
    2. Колко струва вагиналното подмладяване?

Вагиналното подмладяване е широк термин за вагинално коригиращо лечение. Тези процедури могат да се правят по козметични причини или за решаване на проблеми, свързани с възрастта, като липса на вагинално стягане и уринарна инконтиненция.

Преглед

Какво е вагинално подмладяване?

Вагиналното подмладяване е широк термин, който описва различни вагинални коригиращи процедури. Поради причини, вариращи от раждане и стареене до генетика, вашата вагина и околните тъкани може да загубят еластичност и здравина. Това води до няколко проблема като инконтиненция (изтичане на урина), вагинална сухота , отпусната кожа и липса на сексуално удоволствие. Много жени или хора, назначени за жена при раждане (AFAB), търсят вагинално подмладяване, за да подобрят тези състояния и да възстановят вида и функцията на вагината си. Има хирургически и нехирургични възможности за вагинално подмладяване.

Защо хората получават вагинално подмладяване?

Хората получават вагинално подмладяване, за да се справят с често срещани проблеми, свързани с раждането на деца или менопаузата , включително вагинална отпуснатост, липса на смазване и загуба на сексуална близост. Лечението може да помогне за намаляване на тези симптоми, както и:

• Отпусната кожа около вагината.
  • Изтичане на урина при скачане, кихане или смях.
  • Не можете да задържите урината си.
  • Намалено либидо.
  • Излишна сухота.
  • Болезнен секс .
  • Загуба на чувствителност и сексуално удовлетворение.
  • Липса на увереност или ниско самочувствие.

Какви са различните видове вагинално подмладяване?

Процедурите за вагинално подмладяване могат да бъдат хирургични или нехирургични. Лечението засяга вулвата (външната част на женските полови органи) и вагиналния канал (където става проникването по време на секс или където поставяте тампон).

Хирургични методи за вагинално подмладяване

Хирургичните методи за вагинално подмладяване обикновено включват седация или анестезия . Гинеколог или пластичен хирург извършва тези процедури. Някои често срещани хирургични процедури за вагинално подмладяване са:

• Лабиопластика : Преоформяне на вашите срамни устни или „устните“ на вашата вагина.
  • Вагинопластика : Стяга или възстановява вагиналния канал след раждане.
  • Намаляване на клитора : Премахва излишната тъкан, която покрива клитора.
  • Monsplasty : Премахва мастната тъкан от публичната костна област.
  • Вулвопластика : Преоформя зоната на вулвата (външни гениталии).
  • Перинеопластика : Укрепва перинеума (пространството между вагината и ануса).

Нехирургични методи за вагинално подмладяване

Нехирургичните методи за вагинално подмладяване са неинвазивни с кратко време за възстановяване. Те помагат за стягане и тонизиране на вагиналната област без игли или операция. Нехирургичното вагинално подмладяване включва нагряване на горните слоеве на вагиналната тъкан. Това кара подлежащата тъкан да създаде допълнителен колаген и нова, по-твърда тъкан.

Нехирургичното лечение включва:

• Лечение с CO2 лазер : Лазерът загрява горните слоеве на тъканта във вагината ви, което кара тъканта в долните слоеве да произвежда повече колаген. Това прави кожата по-стегната и стегната. Марките на лазерните устройства включват MonaLisa Touch®, FemTouch® и FemiLift®.
  • RF (радиочестотна) обработка : RF обработката използва електромагнитни вълни, подобни на вълните, използвани в микровълнова печка (но в по-малка степен). RF вълните загряват вагиналната тъкан, насърчавайки притока на кръв и производството на колаген. Марките на RF устройства включват Viveve®, Emsella® и ThermiVA®.

RF и лазерните процедури се извършват в офис обстановка. По време на процедурата се използва малко, ако изобщо има, локална упойка. Обикновено можете да продължите с деня си, без да се нуждаете от време за възстановяване.

Подробности за процедурата

Как правят хирургично вагинално подмладяване?

Зависи от вида на операцията. Първо ще се срещнете с хирург, за да обсъдите вашите симптоми и какво се надявате да постигнете с операцията. Използвайте това време, за да зададете въпроси и да разберете рисковете и ползите от процедурата.

Повечето операции за вагинално подмладяване продължават един до два часа, но това зависи от процедурата, нивото на вложената работа и метода, който хирургът използва. В повечето случаи хирургичното вагинално подмладяване се извършва под обща анестезия в амбулаторно заведение. След като заспите, хирургът прави разрези (разрези) на вашата вулва или във вагината и околните тъкани и мускули. Местоположението на разрезите варира в зависимост от вида на операцията. Накрая затварят разрезите с разтворими шевове.

Вашият хирург ще ви даде следоперативни инструкции, включително списък с ограничени дейности (като секс). Ще ви бъде позволено да използвате компреси с лед и болкоуспокояващи за дискомфорт. Тъй като спите, няма да изпитвате болка по време на операцията.

Преди да се съгласите с хирургични процедури, уверете се, че разбирате метода на лечение и рисковете. Както при всяка операция, има следоперативни инструкции, които трябва да следвате, за да предотвратите инфекция и нараняване.

Как се прави лазерно вагинално подмладяване?

При този тип вагинално подмладяване, стягането и тонизирането се получават, когато сонда (или пръчка) се вкара във вагината ви или се насочи през външните ви полови органи. Сондата има светлоподобен връх, който загрява тъканта. Вашият хирург или доставчик върти пръчката или използва леки удари, за да разпредели топлината в засегнатите области.

Лазерното (или RF) вагинално подмладяване продължава от пет до 30 минути, в зависимост от вида и интензивността на лазерните или RF вълни и процедурата, която провеждате.

Нехирургичното вагинално подмладяване е безболезнено и не изисква анестезия. Вашият доставчик може да използва локален анестетик, ако възникне дискомфорт. По време на процедурата зоната на третиране може да се почувства топла или като ужилване от пчела. Ще трябва да се въздържате от секс или да използвате тампони за три до пет дни. Следвайте всички инструкции на вашия доставчик след процедурата за най-добри резултати.

Може да почувствате известно зачервяване или подуване след лечението, но това трябва да отшуми в рамките на 24 -48 часа. Може да се нуждаете от няколко лечения, преди да постигнете желания резултат.

Рискове/ползи

Какви са ползите от вагиналното подмладяване?

Вагиналното подмладяване може:

• Подобрете стегнатостта на вагината си.
  • Помощ при инконтиненция (изпускане на урина).
  • Увеличете смазването и влагата.
  • Увеличете вагиналната чувствителност и усещания.
  • Укрепване на слабите вагинални и тазови мускули.
  • Подобряване на болезнения полов акт.
  • Подобрете външния вид на вашата вулварна област (срамни устни, клитор или вагинален отвор).

Има ли усложнения, свързани с вагиналното подмладяване?

Не всяко лечение за вагинално подмладяване е доказано безопасно или ефективно. Има няколко риска, свързани с вагиналното подмладяване (с повишен риск при хирургично лечение):

• болка.
  • кървене.
  • Инфекция.
  • Белези.
  • Болезнен секс (диспареуния).

Възстановяване

Работи ли вагиналното подмладяване?

Подобно на повечето козметични операции, индивидуалните резултати ще варират. Някои лечения за вагинално подмладяване са съмнителни и липсват научни доказателства.

Американската администрация по храните и лекарствата (FDA) предупреди някои компании, предлагащи процедури за вагинално подмладяване. Американският колеж по акушерство и гинекология (ACOG) предупреждава срещу тези процедури, наричайки маркетинговите практики „измамни“. Те препоръчват да преминете през внимателна оценка с вашия гинеколог и да разберете рисковете и усложненията, преди да продължите с процедурите за вагинално подмладяване.

Колко време трябва да чакам да правя секс след вагинално подмладяване?

Ако имате нехирургично лечение, трябва да изчакате поне три до пет дни, за да правите секс. Проверете за признаци на инфекция или кървене, преди да започнете полов акт. Също така трябва да се въздържате от използване на тампон или поставяне на нещо във вагината по време на периода на възстановяване.

Хирургичното лечение може да изисква въздържание от секс в продължение на няколко седмици, докато зоната заздравее и шевовете се разтворят. Говорете с вашия хирург или доставчик относно конкретни инструкции за възстановяване.

Колко време продължава вагиналното подмладяване?

Зависи. Лазерното и радиочестотното лечение обикновено трябва да се повтори в продължение на няколко сесии. Резултатите не са постоянни. Хирургичните процедури може да продължат по-дълго, но няма гаранция, че резултатите ще продължат завинаги.

Кога да се обадите на лекаря

Кога трябва да посетя моя доставчик на здравни услуги?

Говорете с вашия гинеколог, ако се борите със сексуално неудовлетворение, болка или липса на увереност поради проблеми с вагината ви. Може да има неща, които те могат да направят, за да ви помогнат, като физическа терапия или лекарства. Важно е да говорите с доверен медицински специалист, преди да продължите с операции или лечение, за да сте сигурни, че разбирате рисковете и какви други възможности има, за да ви помогнат.

допълнителни детайли

Моята застраховка покрива ли вагиналното подмладяване?

Повечето застрахователни планове не покриват вагиналното подмладяване, защото се счита за козметично (не е необходимо от медицинска гледна точка). Има обаче изключения като наранявания при раждане или травми. Свържете се с вашия лекар за въпроси относно покритието.

Колко струва вагиналното подмладяване?

Зависи. Няколко фактора определят колко струва вагиналното подмладяване. Някои от тези фактори включват:

• Къде живеете.
  • Видът на процедурата (хирургична или нехирургична).
  • Колко обширно е лечението.
  • Ако вашата застраховка ще покрие част от разходите.

Например една вулвопластика в София ще бъде значително повече от лазерно или радиочестотно лечение в Хасково или Плевен. Можете да очаквате да платите от 400 до 5 000 лв. или повече.

Вагиналното подмладяване се състои от хирургични и нехирургични лечения, които стягат кожата около вагината ви или стягат вагиналния канал. Помага за подобряване на проблеми като сексуална дисфункция, незадържане на урина и вагинална сухота. Доставчиците на здравни услуги все още научават за вагиналното подмладяване и свързаните с него рискове и ползи.

Ако страдате от болка по време на секс, изтичане на урина или не ви харесва как изглежда вагината ви след раждането, говорете с доверен медицински специалист от Даймънд Клиник за вашите възможности. Лечението за вагинално подмладяване може да е подходящо за вас.

Моля въведете име и фамилия.
Невалиден телефонен номер.
Невалиден имейл адрес.
Моля, изберете дата, на която трябва да се свържем с вас.
Invalid Input