Лазерен ресърфейсинг (пилинг) - пълно ръководство: ползи, какво да очаквате, безопасност, цена

CO2 ресърфейсинг Вашето пълно ръководство за Лазерният ресърфейсинг с CO2 лазер

CO2 — въглероден диоксид — Лазерен ресърфейсинг използва насочени лъчи светлина, за да отстрани повърхностния слой на вашата кожа.

Този тип лазерно лечение може да помогне за:

• премахне на рака на кожата
  • справяне с козметични кожни проблеми, като фини или дълбоки линии, бръчки и белези от акне
  • третиране на зони с обезцветяване на кожата, като слънчеви и възрастови петна

В зависимост от проблема, който се разглежда, дерматолог или козметичен хирург може също да използва фракционни лазери, друг тип CO2 лазери. Фракционните лазери обаче са по-повърхностни от традиционните CO2 лазери, така че се използват главно за справяне с фини линии или петна по кожата.

Прочетете, за да научите всичко, което трябва да знаете за СО2 Лазерния ресърфейсинг.

Как работи CO2 Лазерния ресърфейсинг?

C02 Лазерен ресърфейсинг (пилинг) използва импулси от лазерна светлина. Тези лъчи проникват в повърхността на кожата, където водата в кожните клетки ги абсорбира.

Когато това се случи, епидермисът или повърхностният слой на кожата ви се изпарява. Дермата или средният слой се загрява, стимулирайки растежа на нови колагенови влакна. Докато зоната заздравява, нова по-стегната и гладка кожа замества старите слоеве.

По време на CO2 лазерно възстановяване, козметичен хирург или дерматолог може да се насочи към специфични зони от кожата ви с прецизност, така че лечението няма да засегне останалата част от кожата наблизо.

Как да се приготвя

Вашият дерматолог ще Ви даде инструкции как да се подготвите за лечението. В зависимост от вашата медицинска история, предварителната грижа обикновено включва:

• избягване на тен или силно излагане на слънце в продължение на 4 седмици преди лечението.
  • не използвайте лекарства, които причиняват чувствителност към слънцето, като доксициклин, в продължение на 3 дни преди лечението.
  • приемане на антивирусно лекарство за няколко дни преди и след лечението, ако имате анамнеза за херпес или херпес зостер.
  • отказване от пушенето за 2 седмици преди и след лечението, тъй като пушенето може да попречи на заздравяването.

Процедурата

Ето идея какво да очаквате в деня на лечението с CO2 лазер:

1. Тази амбулаторна процедура обикновено отнема между 30 минути и 2 часа, в зависимост от проблема, който се разглежда, и областта на кожата, подложена на лечение.
  2. Лазерния ресърфейсинг с CO2 е свързано с известна болка. Нивото на болката, което изпитвате, ще зависи от дълбочината и степента на възстановяване на повърхността, уменията на дерматолога или хирурга и вашата собствена поносимост към болка.
  3. Ще получите комбинация от локален анестетик и седатив, за да предотвратите болката и да ви помогне да се отпуснете. За обширно възстановяване на повърхността може да получите обща анестезия, така че да преспите лечението.
  4. Преди да започне процедурата, кожата Ви ще бъде старателно почистена и ще получите специални очила, за да предпазите очите си от лазера.
  5. По време на лечението дерматологът или хирургът ще движи бавно лазерната пръчка върху третираната кожа.
  6. Може да получите пакет с лед, който да приложите върху третираната зона за 15 минути, за да предотвратите подуване.
  7. Накрая върху третираната кожа ще се нанесе антибактериален мехлем и незалепваща превръзка. Оставете така както е указано, обикновено за 24 часа.

Може да се нуждаете от повече от една сесия на лечение в зависимост от необходимото лечение и интензивността на използвания лазер.

Какви са предимствата?

Лазерният ресърфейсинг с CO2 може да лекува множество козметични и медицински кожни проблеми, от видими признаци на стареене и увреждане от слънцето до белези и рак на кожата.

Фини линии и бръчки

CO2 Лазерният ресърфейсинг може да намали появата на фини линии и бръчки. Може да се окаже особено ефективен при:

• пачи крак или линии и бръчки под и около очите
  • линии и бръчки по челото
  • бръчици от смях или такива, които се появяват около устата

Не само може да намали появата на бръчки веднага, но и насърчава производството на колаген, което може да подобри здравето на кожата ви с течение на времето.

Увредена от слънцето кожа

Излагането на UV светлина може да допринесе за видими признаци на стареене на кожата, като например:

• бръчки
  • увисване поради намалена еластичност
  • груба и неравна текстура на кожата
  • чернодробни петна и слънчеви петна
  • паякообразни вени

CO2 лазерното възстановяване може значително да намали появата на всичко изброено по-горе.

Провиснали очи

Отпуснатата кожа над горните и долните клепачи може да причини това, което е известно като „торбести“ или „очи с качулка“.

CO2 лазерите могат да помогнат за стягане на кожата и също така могат да помогнат за подобряване на отпуснатостта на кожата на клепачите и минимизиране на появата на торбести очи.

Белези от акне

Лазерното лечение с C02 помага за намаляване на появата на белези от акне, като стимулира производството на колаген, който помага за стягане и изглаждане на белезите.

Въпреки това може да не работи върху всички видове белези от акне.

Преглед от 2018 г. предполага, че комбинираната терапия — включваща микронидлинг, субцизия и пилинг с трихлороцетна киселина (TCA) — може да се окаже по-ефективна за белези от акне от типа на клечка за лед.

Брадавици

Дерматолозите обикновено препоръчват други методи за лечение, като лекарства без рецепта или замразяване за брадавици. Но те могат да използват лазери върху брадавици, които не реагират на други лечения.

Мастна хиперплазия

Мастната хиперплазия възниква, когато себумът попадне в мастна жлеза. Когато това се случи, жлезата се уголемява и причинява малка восъчна подутина по кожата, обикновено по лицето. Въпреки че са безвредни, някои хора ги премахват по козметични причини.

CO2 лазерите могат ефективно да премахнат тези неравности и да предотвратят повторното им израстване, въпреки че някои изследвания показват, че ербиевият лазер може да е по-добър вариант. Преглед от 2020 г. установи, че лечението с ербиев лазер често изисква само една сесия и включва по-малко странични ефекти от CO2 и други лазери.

Рак на кожата

CO2 лазерите могат да помогнат за предотвратяване или лечение на рак на кожата чрез свиване и унищожаване на тъкан с малко кървене или увреждане на околната тъкан.

Дерматологът може да използва CO2 лазери при предракови актинични кератози или, в някои случаи, за лечение на някои видове ранен стадий на рак на кожата.

Безопасност и странични ефекти

CO2 лазерите, използвани от началото на 60-те години на миналия век, се считат за безопасни и ефективни.

И все пак, както повечето процедури, възстановяването на повърхността с CO2 лазер включва известен риск. Лечението, извършено от реномиран, сертифициран дерматолог или пластичен хирург в клиника за естетична медицина, може значително да намали риска от усложнения.

Честите нежелани реакции от CO2 лазерното възстановяване включват:

• известно обезцветяване на кожата и подуване
  • кожа, която се усеща сурова, подобна на леко слънчево изгаряне
  • сърбеж
  • сухота и лющене
  • слънчева чувствителност

По-дълбокото, по-обширно възстановяване на повърхността може да остави кожата ви да изглежда и да се чувства така, както би могла да изглежда след тежко слънчево изгаряне. Кожата ви също може да тече и да има мехури.

Потенциални усложнения

CO2 лазерното възстановяване понякога може да доведе до:

• инфекция
  • изблици на акне
  • повторно активиране на херпес, ако имате анамнеза за херпес на устните
  • белези
  • милиуми или много малки кожни подутини
  • хиперпигментация
  • кожни изгаряния и наранявания, ако лазерът не се използва правилно

Отново, изборът на сертифициран козметичен хирург или дерматолог и спазването на техните инструкции за предварителна и последваща грижа може значително да намали риска от всякакви странични ефекти или усложнения.

Колко е възстановяването?

Обикновено отнема 1-2 седмици, за да се възстанови след възстановяване на повърхността с CO2 лазер. Следването на инструкциите за последващи грижи на вашия дерматолог или хирург ще помогне за заздравяването и ще намали риска от усложнения.

Ето какво да очаквате по време на процеса на възстановяване:

• Кожата ви ще се чувства сурова през първите няколко дни и може да се почувства като при слънчево изгаряне със сърбеж, парене и лющене.
  • Кожата ви може да образува мехури, да отделя жълта течност и да се образува кора.
  • След около 5-7 дни кожата ви ще стане суха и ще започне да се бели. Кожата отдолу може да има розов или бледо вид, който постепенно ще придобие цвета на кожата ви. Този процес може да отнеме до една година.

Тези съвети могат да ви помогнат по време на лечебния процес:

• Избягвайте да търкате, драскате или чоплете кожата си.
  • Почистете третираната кожа според инструкциите на Вашия лекар, обикновено 2-5 пъти на ден с физиологичен разтвор или разтвор на оцет.
  • Нанесете тънък слой овлажнител или антибактериален мехлем два пъти на ден, както е препоръчано от Вашия лекар.
  • Нанесете пакет с лед, увит в чиста, мека кърпа, върху зоната, ако е необходимо през първите 24-48 часа.
  • Спете с повдигната глава, за да облекчите подуването.
  • След като кожата ви заздравее, носете дрехи, които покриват зоната, или нанасяйте слънцезащитни продукти, формулирани за чувствителна кожа, всеки път, когато излизате на открито.

Колко струва?

Лазерният ресърфейсинг с CO2 струва средно около 300 лв на зона.

Цената варира между аблативно и фракционно лечение — аблативното лазерно лечение е по-скъпо. Други фактори, които влияят на това колко ще платите за CO2 Лазерен ресърфейсинг, включват:

• местоположение
  • пълномощията и опита на вашия дерматолог или хирург
  • броя на сесиите, необходими за постигане на желаните резултати
  • областта на кожата, подложена на лечение

Застраховката обикновено не покрива козметични процедури. Въпреки това вашият доставчик на застраховка може да покрие лазерно лечение, използвано за медицински цели, като например отстраняване на рак на кожата.

Можете да научите повече за вашите опции за покритие, като се консултирате с нас.

Заключение

Когато се извършва от опитен козметичен хирург или дерматолог, СО2 Лазерния пилинг може да подмлади кожата ви и да лекува определени кожни заболявания.

Обмисляте ли лечение с CO2 лазер? Започнете, като резервирате консултация с уважаван професионалист за повече насоки дали това лечение може да помогне на вашите проблеми с кожата.

Моля въведете име и фамилия.
Невалиден телефонен номер.
Невалиден имейл адрес.
Моля, изберете дата, на която трябва да се свържем с вас.
Invalid Input