Какво представлява кислородната терапия за лице и може ли да е от полза за вашата кожа?

Има нова тенденция, известна като кислородна терапия или кислородни процедури за лице, любима на известни личности, включително Мадона и Ашли Греъм.

Кислородните процедури / терапии за лице помагат да:

• се намаля появата на фини линии и бръчки
  • се подобри кръвообращението
  • насърчават производството на колаген за по-млада кожа

Работят ли наистина тези процедури за лице? Тази статия ще обхване ползите и страничните ефекти от кислородните процедури за лице, колко обикновено струват и как се сравняват с домашните кислородни комплекти и други подобни дерматологични лечения.

Какво е кислородна процедура за лице?

Кислородната процедура за лице е процедура, която обикновено се извършва от естетик в СПА център. Счита се за „немедицинска“ процедура, тъй като нищо не се инжектира в тялото и не се използват химикали.

Как работи

Тялото се нуждае от кислород, за да процъфтява, затова дишаме. Теорията зад процедурите за лице с кислород – която не е научно подкрепена – е, че клетките на кожата, които са напълно наситени с кислород чрез процедура за лице с кислород, ще изглеждат ярки и здрави.

Процедурата

По време на процедурата естетик първо ще почисти и ексфолира лицето ви. Всеки спа център или естетична клиника има свой собствен процес на прилагане на кислородна процедура за лице, но обикновено се използва пръчка за доставяне на поток от кислород под високо налягане към повърхността на кожата.

Серумите, обикновено съдържащи хиалуронова киселина, за която е известно, че изглаждат кожата, също се нанасят върху лицето с пръчката или след кислородната част на лицето.

Продължителност на лечението

Продължителността на процедурите за лице с кислород варира в зависимост от клиниката, но можете да очаквате лечението да отнеме поне 30 минути до един час.

Време за възстановяване

За разлика от по-инвазивните лечения, няма прекъсване или заздравяване след кислородна процедура за лице. Можете дори да нанесете грим директно след това, ако решите.

Какви са предимствата на кислородната процедура за лице?

Изследванията за ефикасността на кислородните процедури за лице са смесени.

Анекдотично, много хора съобщават, че кожата им изглежда здрава и блестяща след процедурата, а снимките преди и след това подкрепят това. Зад тези твърдения обаче има малко научни изследвания.

Ползи от кислородните процедури за лице

Добавено излъчване. Някои смятат, че основното предимство на кислородните процедури за лице е, че позволяват на порите по-лесно да абсорбират хиалуроновата киселина и други мощни съставки от серумите. В зависимост от това какви серуми се използват, ползите ще варират.

• Хидратирана кожа. Кислородът помага за проникването на серумите в кожата. Можете да мислите за кислородната тръба като малък маркуч, който доставя съставки. Кожата ви вероятно ще изглежда и ще се чувства хидратирана, особено ако хиалуроновата киселина е компонент.
  • По-равномерен тен на кожата. Кислородните процедури за лице могат да доставят голямо количество витамини или растителни съставки на кожата ви, което може да доведе до ярка, блестяща кожа.
  • Намаляване на фините линии. Твърди се, че кислородните процедури за лице помагат за подобряване на кръвообращението на лицето, което може да помогне на кожата да изглежда ярка и плътна.
  • Успокояване на акне. Известно е, че кислородът ускорява заздравяването на рани и може също така да убива определени бактерии. Ето защо места с ниски нива на кислород могат да причинят кожни проблеми. Поради тези причини кислородните процедури за лице могат да помогнат за успокояване на акнето и да убият бактериите Propionibacterium acnes, които причиняват някои видове акне.

Колко често трябва да правите кислородна процедура за лице?

Много дерматолози препоръчват процедури за лице веднъж месечно, въпреки че кислородните процедури за лице не са толкова ексфолиращи, колкото другите видове. Попитайте дерматолог или естетик за техните препоръки.

Кислородните процедури за лице са добър начин за поддържане на кожата, която вече е здрава и млада. Някои дерматолози препоръчват процедурата като поддържаща за хора на 20 години.

Разбира се, можете да си направите кислородна процедура за лице на всяка възраст, но с възрастта може да помислите за по-силни лечения като лазери или микроигли.

Потенциални странични ефекти и предпазни мерки

Докато мнозина се кълнат в кислородните процедури за лице, някои са скептични относно ползите.

Д-р Кристофър Б. Закари, професор и ръководител на отдела по дерматология в Университета на Калифорния, Ървайн, Медицински факултет, каза пред The New York Times през 2006 г., че „концепцията, че кислородът под високо налягане би направил всичко, за да помогне на кожата, е такива глупости, че стават за смях. Той също така нарича процедурата „змийско масло“.

Потенциални странични ефекти от кислородни процедури за лице

• Временно зачервяване на кожата. Ако имате чувствителна кожа, серумът и кислородът могат да причинят зачервяване на кожата ви, което трябва да избледнее в рамките на няколко часа след процедурата.
  • Подпухналост или оток на лицето. Кислородните процедури за лице могат да причинят възпаление поради интензивните взривове на кислород към лицето. Това може да накара кожата да изглежда набъбнала или подута.
  • Алергична реакция към серум. Ако знаете, че сте алергични към някоя от съставките за грижа за кожата, не забравяйте да кажете на вашия естетик. Прекратете употребата на продукти, които причиняват сърбеж, подуване, болка или продължително зачервяване.

Колко струва кислородната процедура за лице?

Цената на кислородната процедура за лице варира в зависимост от това къде живеете и в коя клиника извършвате процедурата. Обикновено се движи между 50 и 150 лв. Въпреки че някои новинарски статии съобщават, че средната цена е между 200 и 500 лв.

Имайте предвид, че ако цената изглежда твърде добра, за да е истина, вероятно е така. Уверете се, че посещавате уважаван, обучен специалист.

Кислородните процедури за лице покриват ли се от застраховка?

Кислородните процедури за лице обикновено не се покриват от застраховка, тъй като са козметична процедура. Въпреки това, ако имате определени кожни заболявания,  може да се покрие за процедури за лице, ако се считат за грижа за кожата.

Можете ли да използвате комплект за лице с кислород у дома?

Има много кислородни комплекти за лице без рецепта, които са по-евтини от посещение на естетична клиника. Тези комплекти обаче няма да осигурят същата интензивност на резултатите като в клиника.

Продуктите, които съдържат кислород, могат да помогнат за „клетъчния метаболизъм“, което означава, че могат да помогнат за отделянето на мъртвите кожни клетки. Не забравяйте да прочетете инструкциите, за да сте сигурни, че използвате продуктите по подходящ начин.

Кислородни процедури за лице в сравнение с други процедури за лице

Има други процедури, които предлагат подобни резултати на кислородните процедури за лице. Те включват:

• Микродермабразио (Microdermabrasion): като цяло безопасно ексфолиращо лечение, което може да подобри външния вид на увреждане от слънцето, бръчки, фини линии, белези от акне и други
  • HydraFacial: тристепенна терапия, която премахва замърсяванията в порите чрез „вакуумен“ процес, който започва с почистване и пилинг, след това екстракция и хидратация, след това сливане и защита

Ключови изводи

Кислородните процедури за лице помагат за намаляване на фините линии, изравняват текстурата, придават блясък и помагат за поддържане на ярка, млада кожа.

Все още няма убедителни научни изследвания по темата и някои дерматолози не са съгласни, че може да има някакви ползи от кислородните процедури за лице, но въпреки това много хора имат положително мнение за кислородните терапии.

Винаги се уверете, че посещавате уважавана естетична клиника, преди да направите каквато и да е процедура.

Има много OTC продукти, които съдържат кислород. Въпреки че тези продукти са добре продавани, има малко изследвания в подкрепа на това, че кислородът може дори да остане в продукт за грижа за кожата.

Въпреки че някои хора смятат, че тези продукти дават страхотни резултати, основната им полза може да бъде хидратацията, която идва от овлажняващите серуми, независимо дали съдържат кислород.